نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
اسرائیل تمام دنیا نیست.
-------------------

تا مدتی قبل می‌گفتند این جنگ در مقابل ارتش اسرائیل بود. بعد چند وقت گفتند این جنگ در مقابل اسرائیل (کل کشور) بود. بعد دم سالگرد جنگ گفتند این جنگ در مقابل اسرائیل و آمریکا بود. حالا که داریم وارد سال دوم آن می‌شویم می‌گویند این جنگ در مقابل تمامی دنیا بود. یکی دو سال دیگر حزب‌الله می‌آید یک فیلم «جنگ ستارگان» می‌سازد که در آن همه ستارگان کهکشان با بشقاب پرنده‌های‌شان به لبنان حمله‌ می‌کنند و سربازان حزب‌الله با شمشیرهای لیزری بابای تک‌تک مهاجمان را در می‌آورند.
---------------------------

آیا «اسرائیل» همان «تمامی‌ دنیا» است؟ یعنی حزب‌الله لبنان در برابر تمامی دنیا ایستاده؟ آیا نسبت دادن اسرائیل به تمامی دنیا نشان از قدرت عظیم اسرائیل ندارد؟ چرا دشمن خود را تا این حد بیهوده بزرگ می‌کنید؟ ادبیات مقایسه‌تان ته کشیده؟ جایگاه ایران در این تقسیم‌بندی «حزب‌الله لبنان» و «تمام دنیا» کجاست؟ آیا حزب‌الله لبنان جزئی از ایران است یا ایران جزئی از آن؟ آیا ایران در این تقسیم‌بندی جزء اسرائیل (=تمام دنیا) به حساب می‌آید؟ تکلیف مسلمانان جهان در اندونزی و مالزی و عربستان و عراق و سوریه چیست؟ جزئی از حزب‌الله لبنان هستند یا جزئی از تمام دنیا (=جبهه اسرائیل)؟ چرا با غلو کردن و باد کردن خود و دشمن‌تان دارید خودتان را به روزی می‌اندازید که دیگران در سلامت عقل شما شک کنند و به همان پیروزی‌تان هم به دیده شک و تردید بنگرند؟ یک ارتش چریکی چندصد هزار نفری توانسته در برابر تمام شش هزار میلیون نفر دنیا ۳۳ روز ایستادگی کند؟ آنهائی که برای «آرنولد» فیلم‌نامه می‌نوشتند هم چنین خالی‌بندی عظیمی نمی‌کردند.

اصلا فرض کنیم تمام دنیا در برابر حزب‌الله صف آرائی کرده‌اند. آیا شما نباید از خودتان بپرسید که چرا همه دنیا مخالف شما هستند؟ جوک آن بابا را احتمالا نشنیده‌اید که داشت توی اتوبان دنده عقب می‌رفت و وقتی رادیو ماشینش اعلام کرد که رانندگان عزیز در اتوبان فلان مواظب باشید که یک بابائی دارد در اتوبان دنده عقب می‌رود طرف با خودش گفت «چی می‌گه؟ یکی نیستند که، هزارتا هستند!!!».

همین خود شما آقای عزیز اگر یک روز صبح از خانه بیرون بیائید و ببینید که هرکس به شما می‌رسد چپ چپ نگاه‌تان می‌کند آیا به مثلا موهای خود یا لباس خود شک نمی‌کنید؟ آیا امتحان نمی‌کنید ببینید زیپ شلوارتان باز است که مردم اینگونه به شما می‌نگرند؟ آیا سریعا خودتان را به یک آینه نمی‌رسانید تا عیب احتمالی خود را در آن بیابید؟ وقتی همه دنیا روبروی‌تان قرار می‌گیرد، آیا نباید از خود بپرسید که «مگر همه دنیا انگل در روده دارند که می‌خواهند با ما بجنگند؟ مگر مردم و کشورهای دنیا کار و زندگی ندارند که به ما گیر داده‌اند؟ چرا تا کنون همه دنیا به ما گیر نداده بود و اکنون این اتحاد پیدا شده؟ ای داد بیداد ما چکار کرده‌ایم که همه دشمنان ما علیه ما متحد شده‌اند؟ عیب کار ما در کجاست؟»

من فکر می‌کنم که شما برادر محترم، نمی‌دانید دیگر به چه زبانی از دست و پای بلورین خود تعریف کنید. خوب هیچ نگوئید. مگر حقوق‌تان را به میزان حرفی که می‌زنید می‌دهند؟ خدای نا کرده یک روز مردم در نیایند بگویند «ای بابا این حزب‌الله لبنان هم یکی است توی مایه‌های ملاحسنی ایران». حالا اگر این نسبت‌ را به زنده‌های این جنبش بدهند خیالی نیست ولی آیا آبروی همرزمان شهید‌تان بخطر نمی‌افتد اگر این نسنجیده سخن گفتن و الکی آسمان و ریسمان به هم بافتن را مردم به آنانی که با خون خود برای‌تان این پیروزی را به ارمغان آوردند نسبت دهند و زنده و مرده شما را با یک چوب برانند؟ خجالت بکشید.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter