نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
سنگ بزرگ ابرهه و پرندگان ابابیل
امير سرلشگر عطا الله صالحي فرمانده كل ارتش:
جناب سرلشگر،
اول: سنگ را از روی هوا نمی‌اندازند. من نمی‌دانم چرا یک مدت است مسئولین کشور از خودشان اصطلاحات عجیب و غریب در می‌آورند. شاید اعصاب‌شان خیلی تحت فشار است. شاید هم می‌خواهند به شیوه‌ای نو همان حرف‌های همیشگی را یک بار دیگر تکرار کنند ولی دانش کلامی‌شان بیش از این نیست. در هر حال حضور شما عرض می‌کنم که سنگ را می‌شود «به هوا» انداخت نه «از هوا». حدود صد و خرده‌ای سال است که بشر دیگر در جنگ‌ها از سنگ استفاده نمی‌کند. تنها راه انداختن سنگ «از هوا» در جنگ‌ها با فلاخن بوده که آن هم دیگر منسوخ شده (جهت اطلاع عرض شد). در ضمن درتاریخ و فرهنگ اسلامی ما پرندگان «ابابیل» از جانب خداوند ماموریت یافتند بر سر سپاهی که می‌خواستند کعبه را خراب کنند (لشکر ابرهه) سنگ از هوا بریزند. خدای ناکرده منظورتان این نیست که دشمن ما... است و ما ...؟

دوم: گمان کنم خواسته‌اید بگوئید که اگر دشمن از آسمان به ما حمله کند ما در زمین و دریا پدرش را در می‌آوریم. آیا این ادعا اعتراف به ضعف ما در جنگ‌های هوائی و در آسمان است؟ چرا جواب هر چیزی را به همان نحو ندهیم؟ چرا نگوئیم «اگر دشمن از آسمان به ما حمله کند در آسمان چنین و چنانش می‌کنیم، اگر در دریا با دشمن درگیر شویم وی را به اعماق دریا می‌فرستیم و اگر از زمین به ما حمله کند ما نفرات وی را دفن خواهیم کرد». به همین سادگی. نیازی به این نیست که بگوئیم اگر مورد حمله هوائی قرار گرفتیم در دریا و زمین تلافی می‌کنیم. مگر نیروهای هوائی ارتش و سپاه ما از نیروی هوائی آمریکا چه کم دارد که نتوانیم جلوی آنها در آسمان کشورمان را بگیریم و نیاز به کشاندن کار به دریا و زمین باشد؟

سوم: فرموده‌اید که «دشمن امروز مانند قمار بازي است كه فكر مي‌كند شايد اينبار بتواند برنده شود و به اميدواري‌هايي دست مي‌آويزد كه بعضاً اميد موقت هم ايجاد مي‌كند كه مثال آن وجود شبكه‌هاي تروريستي در منطقه است». متاسفانه در تمام جنگ‌های دنیا رسم بوده و هست که با سلاحی مشابه سلاح دشمن به میدان جنگ می‌آیند. اگر ایران از شبکه‌هائی در عراق و لبنان و افغانستان حمایت می‌کند که آمریکا آنان را «تروریستی» می‌نامد، آمریکا هم از معادل و مشابه این شبکه‌های تروریستی علیه ایران پشتیبانی می‌کند. جنگ کثیفی است ولی در هر حال هر نوع جنگ چیز کثیف و مزخرفی است. در جنگ قرار نیست حلوا خیرات کنند.

چهارم: حالا که لطف کردید و وضعیت آینده قوای دشمن در صورت حمله به ما را با عبارت «در آن صورت چيزي به نام سرباز به سرزمينشان باز نمي‌گردد» روشن کردید، لطفا تصویری از آینده خود ما هم در همان زمان ارائه کنید. مسلم است که به ازای کشتن همه سربازان دشمن خود ما هم دچار ضایعاتی خواهیم شد. شما که تا این حد با قطعیت و آینده‌نگری تمام صحبت می‌کنید لابد تصویری بسیار شفاف از روزهای پس از جنگ دارید. وضعیت ملت ما و کشور ما و قوای مسلح ما در آن روزها چگونه خواهد بود؟ در ازای کشتن همه چند ده هزار سرباز تا بن دندان مسلح آمریکا، خودمان چقدر نیرو و امکانات از دست خواهیم داد؟

پنجم: حالا که صحبت «سنگ» و «سنگ‌اندازی» و کشتن همه سربازان دشمن را کردید، بیاد ضرب المثل «سنگ بزرگ علامت نزدن است» افتادم. امیدوارم «چيزي به نام سرباز» به سرزمينشان باز نگردد.

با تقدیم احترام

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter