نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
دانستن قضیه حق مسلم آژانس هست یا نیست؟
دکتر علي اصغر سلطانيه نماينده‌ ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صبح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت:
-------------------------
چرا خواهان برگشت پرونده ایران به آژانس هستید؟ مگر چه شده؟ حالا اگر پرونده در شورای امنیت بماند چه می‌شود؟ باز هم «ورق‌پاره» صادر می‌گردد علیه ما. خوب صادر شود. مگر تا کنون یک بار (فقط یک بار)‌ یکی از مقامات عالیه کشور اشاره‌ای به این کرده است که رفتن پرونده ایران به شورای امنیت برای ایران مشکل ایجاد کرده است؟ برعکس همواره گفته شده که این ارجاع برای شورای امنیت و آژانس مشکل‌ساز بوده و وجهه آنها را تخریب کرده و از قدرت ما چیزی کم نشده. حالا چرا خواهان بازگشت پرونده به آژانس هستید؟

بیائید منطقی به قضیه نگاه کنیم. دانستن جواب سوالاتی که آژانس مطرح می‌کند یا حق ایشان هست یا نیست. اگر حق آژانس است پس چرا ما یک باره آنچه می‌خواهند را به ایشان نمی‌دهیم و قال قضیه را نمی‌کنیم؟ چرا کشمکش؟ اگر حق آژانس نیست پس چرا باید بدانند‌شان؟ آیا داریم در برابر آژانس تسلیم می‌شویم و چراغ سبز نشان می‌دهیم؟ یا داریم از موضع قدرت و از سر لطف به آژانس این کار را می‌کنیم؟

اصلا اگر ارجاع پرونده ایران از آژانس به شورای امنیت یک کار غیرقانونی و خلاف بوده، چرا با یک لشگر وکیل و قانون‌دان به تصمیم آژانس حمله نمی‌کنیم؟ چرا به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت نمی‌کنیم؟ بالاخره در قوانین جهانی مرجعی برای حل اختلاف بین یک نهاد جهانی و یک کشور پیش‌بینی شده.

با این میزان اطلاع رسانی ناقص از روند امور بین‌المللی به مردم خودمان، هرکس که باشد شک می‌کند، آژانس و شورای امنیت که جای خود دارد.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
ققنوس گرامی
مردم ما دلیلی ندارد از ماهیت ماجرا با خبر شوند که تنها وظیفه شان پرداخت هزینه هاست

کاش سوال شما را مسئولین می خواندند تا ببینیم در قبال پرسش های منطقی چه توجیهی دارند

Free Blog Counter