نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
آمریکا را به سه سوت منزوی، تحریم و نابود می‌کنیم
جناب نجار،
لطف کنید و راهنمائی فرمائید که :
اول) تیتر خبر به نقل از شما گفته «آمريكا به دليل اشاعه سلاح‌ هسته‌اي بايد تحريم شود». اشاعه یعنی پخش چیزی. مثلا اشاعه فحشاء یعنی پخش کردن و ترویج فحشاء. از کی تا حالا آمریکا به دنبال پخش و ترویج سلاح‌های هسته‌ای بوده؟ اتفاقا برعکس تا کنون همواره برعکس عمل کرده، یعنی خودش داشته و سعی کرده دیگران نداشته‌باشندش.

دوم) به بمباران اتمی ژاپن اشاره کرده‌اید. این بسیار خوب است که بخاطر «هیروشیما» و «ناکازاکی» آمریکا را تحت فشار قرار دهیم. فقط مسئله اینجاست که اگر کسی از آن دوران در آمریکا باقی مانده باشد الان بالای شصت سال سن دارد. آنهائی هم که آن زمان کاره‌ای بوده‌اند در دولت و ارتش اگر زنده باشند بالای هشتاد و پنج تا نود سال سن دارند. حال قرار است چه مجازاتی در مورد این پیرمردان و پیرزنان آفتاب لب بوم اعمال کنیم؟ به دولت کنونی آمریکا چه مربوط که شصت سال پیش دولت آن زمان تحت شرایط خاص جنگ جهانی و چه و چه تصمیم گرفت جنایت کند؟ مگر الان شما پاسخ‌گوی جنایات انجام شده در شصت سال پیش کشورتان هستید؟ تاریخ را قرار است چند سال در روزگار فعلی کش بدهیم؟ یک زمانی ایران هم رفت هند را گرفت. آیا این درست است که الان هندوستان ادعای غرامت کند از ما؟ اگر آری پس چرا ایران مدعی روسیه نمی‌شود که زد کلی از شمال ایران در زمان قاجاریه را گرفت؟

سوم) خون مردم بیگناه ژاپن صاحبی دارد بنام «ملت ژاپن» که نماینده‌ای دارند بنام «دولت ژاپن». آیا اینها از آمریکا شاکی هستند که ما باشیم؟ من و شما کجای معادله روابط ژاپن و آمریکا هستیم؟ آیا قرار است پس از مسلمانان فلسطین و عراق ولی‌دم ژاپنی‌های بودائی و مسیحی نیز بشویم یا شما فقط یک حرفی زده‌اید که مخاطبان‌تان را هیجانی کنید؟

چهارم) نفس اختراع چیزی بنام بمب اتم اشتباه غیر قابل جبران بشر بوده. حالا می‌گوئید چکار کنیم؟ هر کشوری یک دو جین بمب اتم داشته باشد که خیال همه راحت بشود؟ یا تلاش کنیم دنیا از سلاح‌های اتمی پاک شود؟ در ضمن بنظر شما با اشتباهات ویرانگر بشر چگونه باید روبرو شد؟

پنجم) کاملا با شما هم عقیده هستم که «سیاست‌های آمریکا جنگ‌طلبانه‌» است. خوب قرار است چگونه باشد؟ آمریکا بزرگ‌ترین ارتش تاریخ بشریت را دارد. اگر اشتباه نکنم ارتش آمریکا معادل حاصل جمع بیست ارتش قدرتمند جهان بعد از خودش در لیست ارتش‌های قوی جهان است. برای ترشی انداختن که نمی‌خواهد این ارتش عظیم را که. در ضمن کدامین ابرقدرت جهان در طول تاریخ بشر را سراغ دارید که «جنگ‌طلب» نبوده باشد؟ اصلا ابرقدرت شده برای چه؟ خوب دارد از قدرتش استفاده می‌کند دیگر. برای من و شما و دیگرانی که در اردوی او نیستیم این واقعیت خوش‌آیند نیست، ولی اگر روزی روزگاری ما هم بشویم ابرقدرت -یعنی قدرتی بسیار بالاتر از دیگر قدرتها- آنوقت ما هم زور می‌گوئیم و جنگ می‌کنیم. خلاف این فکر می‌کنید؟ آهان چون ما آدم خوبه هستیم و آمریکا آدم بده است، ما هیچ‌گاه ظلم نخواهیم کرد. آنوقت چگونه از آدم خوب‌ها در برابر آدم بدها دفاع می‌کنیم؟ خوب ناچاریم با بدی‌ها بجنگیم. آنوقت آدم بدها دادشان در می‌آید که ما (یعنی من و شما) جنگ‌طلب هستیم. این می‌شود همان دور باطل. همیشه یکی بوده که به دیگر کشورها حرف زور بزند. این از آمریکا در نیامده. بشر اینگونه خلق شده. اشکالی دارد به خالق بشر مراجعه فرمائید.

ششم) فرموده‌اید که :«اگر او (آمریکا) به راستي طرفدار صلح است، چرا اجازه نمي دهد كه مردم‌سالاري و راه ‌حل‌هاي سياسي در منطقه خاورميانه مسير طبيعي خود را طي كند؟». حتما فراموش نکرده‌اید که حکومت فعلی عراق با رای مستقیم مردم و در اولین انتخابات آزادی که ظرف سی و چندسال اخیر در عراق برگزار شده انتخاب شده‌است. (ظاهرا قبل‌تر از آن هم یک چیزی بوده در همان مایه‌های صدام حسین منتها رقیق‌تر، دوستانی که اطلاعات کامل و دقیق دارند لطفا نظر و تذکر بدهند). در ضمن در فلسطین هم انتخابات آزاد باعث شد که اول فتح و بعد حماس بالا بیایند. امیدوارم از نظر شما «مسیر طبیعی» آنی نباشد که شیعیان و سنی‌های عراق دارند می‌روند با کشتن صدتا صدتا از یکدیگر. نیز امیدوارم منظور شما از «مردم‌سالاری» انتخابات آخر صدام حسین یا همین انتخابات یکی دو هفته قبل سوریه با یکی یک عدد کاندیدای از قبل انتخاب شده نباشند.

هفتم) سوال فرموده‌اید که :«ايران كه ضمن حفظ حق خود در غني‌سازي براي مصارف صلح آميز حاضر شده است هر نوع تضميني براي عدم انحراف در برنامه خود بدهد چرا بايد اينگونه تحت فشار آمريكا باشد؟». مشکل در همین «تضمین»ها است. از نظر آمریکا کشوری که از دیوار سفارت کشور دیگری بالا می‌رود و گروگان می‌گیرد و عذرخواهی نمی‌کند و به گروه‌های زیرزمینی کشورهای دیگر کمک می‌کند و حدود سی سال است در تمام مراسم رسمی و غیر رسمی‌ آن شعار «مرگ بر آمریکا» سر داده می‌شود و بر در و دیوار کشور نوشته می‌شود،‌ قابل اعتماد نیست. خود شما اگر سی سال هر روز آمریکائیان شعار می‌دادند و مرگ کشور شما را آرزو می‌کردند و پرچم کشورتان را می‌سوزاندند، به تضمین‌ ایشان اعتماد می‌کردید؟ اصلا اگر ما آمریکا را دشمن خود می‌دانیم چرا او ما را دشمن خود نداند؟ از دشمن چه تضمینی می‌شود گرفت؟ آدم عاقل به تضمین دشمنش اعتماد می‌کند؟

هشتم) حالا چه کسی قرار است این غول بی شاخ و دم را تحریم کند؟ این زنگوله را که باید به گردن گربه بیاندازد؟‌ یک لحظه به این توجه کنید که یکی از دلائلی که باعث شده روسیه و چین و اروپا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران با بی‌میلی و سردی تصمیم بگیرند و عمل کنند وجود روابط بسیار نان و آب دار اقتصادی‌شان با ایران است. هر کدام از این‌ها ده‌ها و صدها برابر بده بستانی که با ایران دارند را با آمریکا دارند. چه کسی قرار است آمریکا را تحریم کند؟ بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ بشر را چگونه می‌شود تحریم کرد؟

نهم) مطمئنا نه آمریکا و نه روسیه و نه هیچ‌کس دیگری در جهان دل‌شان برای من و شما نسوخته. در بازار جهان همان وضعی حاکم است که در بازار ایران حاکم است، هرکس به فکر خودش است. انتظار اینکه آمریکا بیاید یک کار خیر عام‌المنفعه بکند راه رضای خدا همانقدر خنده‌دار است که حاج فلان بیاید و دویست‌نفر از کودکان بی‌سرپرست را بدون هیچگونه تبلیغ یا چشم‌داشت شام و ناهار بدهد. اصولا چرا ما باید از آمریکا انتظار این را داشته باشیم که برای ما کاری را بکند یا نکند؟ او به فکر منافع خودش است و ما هم باید به فکر منافع خودمان باشیم. اگر دشمنی با آمریکا منفعت بیشتری داشت با آمریکا دشمن شویم و اگر دوستی با آمریکا منفعت بیشتری داشت دست دوستی به سوی او دراز کنیم.
دهم) مطمئنا آمریکا در عراق و افغانستان به دنبال منافع خودش است. ملت‌ها باید کمی موقع‌سنج باشند و ببینند که در این موقعیت کنونی چگونه می‌توانند خود را بهتر به جلو برانند. با کشتن همدیگر آمریکا مجوز حضور الی ماشاءالله در آن کشورها را کسب می‌کند. هر تیری که دو هموطن به سمت همدیگر شلیک می‌کنند میخی است که درپای میله پرچم آمریکا در منطقه فرو می‌رود و این حضور را موجه‌تر و پررنگ‌تر می‌کند.

در انتها عرض می‌کنم که به سلامتی هروقت قرار شد آمریکا را تحریم کنیم به من اطلاع بدهید تا به تبعیت از مردم کشورم و مردم دیگر این ائتلاف بزرگ جهانی اولا دیگر از قطعات کامپیوتری که ساخت آمریکاست یا با پول آمریکا در آسیای جنوب شرقی تولید می‌شود استفاده نکنم و ثانیا بزنم پک و پوز این سیستم عامل مزخرف «ویندوز» را که ساخت مایکروسافت آمریکائی است پائین بیاورم با آن «اینترنت اکسپلورر» پر حجم آن که روزی شصتادبار باعث هنگ کردن سیستم من می‌شود. وبلاگم را هم که بر روی گوگل است می‌بندم چون گوگل آمریکائی است و ایمیل «یاهو»ی خودم را نیز غیرفعال می‌کنم که آن هم آمریکائی است. سوار ماشین آمریکائی خودم هم نمی‌شوم. از همان دوچرخه چینی و کبوتر نامه‌بر که دانه‌اش آمریکائی نباشد استفاده می‌کنم.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter