نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
"سینه زنی مجازی" خوب است یا بد؟
يک چيزی هست که من نمی​فهمم. وقتی خلق​الله توی ايران دور هم جمع می​شوند همه مشغول ذکر مصيبت می​شوند و بدبختی​های​شان را می​شمارند. ضمن گله از «اينا» که کشور را به باد دادند شروع به گفتن از «گروني» و «بدبختي» می​کنند و «سينه​زنی مجازي» می​کنند. از هر آنچه در زندگی​شان هست گله می​کنند، از حکومت آخوند​ها بگير تا بچه​های نمک​نشناس​شان که هفته​ای يک بار هم زنگ نمی​زنند به بابا و مامان. اما اگر خدای ناکرده يکی مثل من که تازه از ايران آمده بيرون يک وقت از دهانش بپرد و همان حرفهائی که مردم می​زنند را اينجا بنويسد يا تلفنی به کسی توی ايران بگويد آنوقت بيا و ببين که چه حرفها که نمی​شنود که «نخير، اينجا مگر چشه؟ آنقدرها هم بد نيست، تو معلوم نيست چه بلائی به سرت آمده که دوساله رفتی آنجا تمام ريشه​ها و آداب و رسومت رو فراموش کرده​ای، تو که اينجا نيستی خفه​شو، زندگی​ ما خيلی هم خوبه و هيچ ايرادی ندارد» و خلاصه از اين قبيل.

اين خيلی گيج کننده است که چرا وقتی در جمع خودمان هستيم هر بدی​ای که بخواهيم می​گوئيم ولی اگر کسی از خارج ما همان حرفها را خواست بزند بيخود می​کند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
3 Comments:
بارها گفتم ... بالای نود درصد ایرانی ها هنوز همون طرز فکر روستاییهای قدیم رو دارن که از همه جا بی خبر بودن و فقط به فکر این بودن که بگن "ده ما بهتره!" ... ـ
حرف زدن فقط به قصد مورد نظر بودن ... یه چیزی تو مایه های فقط یه حرفی زدن ... جزو الگوریتم رفتاری ایرانی ها شده ... هر موضوعی ... حتی اونایی که ازش چیزی نمیدونن ... دقت کردی با ایرانی ها که حرف می زنی در هیچ موضوعی هیچکس نمیگه چیزی درباره اش نشنیده و همه به نوعی نظری کارشناسی میدن "یا" بحث رو به موضوعی که بلدن راجع به آن حرف بزنن می کشنونن ... مثل همین الان من ... مگه من جامعه شناسی خوندم ؟؟؟

Anonymous Anonymous said...
هنوز بالای نود درصد مردم ایران رفتاری مشابه آنچه در روستاهای زمان ناصرالدین شاه داشتند را دارند ... "ده ما بهتره!" را گفتن بدون اینکه از دهات دیگه چیزی دیده باشن ... دادن نظرات کارشناسی در همه زمینه ها ... ایرانی میشناسی بگه من درباره این موضوع حرفی ندارم بزنم یا نمیدونم و تو حرف بقیه نپره تا نظر "مهمش" رو بگه ؟؟؟ ... ما هیچیمون نیست و تو فرهنگت رو فراموش کردی ؟ بپرس مثلا چی ؟ اگه کسی گفت ؟! ولی تا دلت بخواد مثال و غیره و لحن حق به جانب !!! ( همون قضیه ده ! ) جزو رفتارمون شده ابراز نظر از سر غرور و بدون دانش و آگاهی ... مثل الان من !!!!! مگه من جامعه شناسم ؟؟؟؟؟

Blogger ققنوس said...
دیونه عاقل عزیز و محترم

ممنون از کامنتت. اینکه هرکس درباره هر موضوعی نظری داشته باشد نکته منفی ای نیست. مشکل از جائی آغاز می شود که ما بخواهیم نظرات غیر کارشناسی خودمان را به ضرب و زور به دیگران قالب کنیم.

حق باتو است، نه من جامعه شناس هستم و نه تو فقط ما داریم تبادل نظر می کنیم در حالی که قبول داریم که "کارشناس" نیستیم. به نظر من این خودش یک قدم به جلو است که نخواهیم نظرات مان را به دیگران تحمیل کنیم.

ممنون از اینکه در بحث شرکت کردی.

موفق و خوش و شاد و سالم باشی

با احترام
ققنوس

Free Blog Counter