نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
آخرین کشف: ما وسط اقیانوس هستیم!
خدا خیر بدهد این اینترنت را. عجب چیزهائی را می‌توان اینجا دید و فهمید. من امروز فهمیدم که ایران در یک جزیره بزرگ در وسط اقیانوس آرام قرار دارد. اطرافمان هم هیچ چیز نیست الا آب تا جائی که چشم کار می‌کند. نخیر از برنامه گوگل و نقشه‌ها و دوربین‌های هوائی و غیره که قابل دسترسی در اینترنت هستند استفاده نکردم. رييس كل بانك مركزي ایران فرموده‌اند که: «تحريم‌ها بر اقتصاد ايران تاثيري ندارند».
خوب البته راست می‌گویند. شما به دور و بر خود نگاه کنید. یک قلم کالای خارجی می‌بینید؟ همین مانیتوری که دارید با آن این نوشته را می‌خوانید خارجی است؟ نه. اجزای داخل کامپیوترتان چه؟ نخیر نیست. موبایل‌تان خارجی است؟ ابدا شما اصلا در ایران جنس خارجی پیدا نمی‌کنید که اگر هم تحریم شدیم این تحریمها بر اقتصادمان تاثیری داشته باشند. طبعا ما وسط یک جزیره دور افتاده هستیم که آنچه در دسترس‌مان است همان چیز‌هائی است که در جزیره خودمان تولید کرده‌ایم. نه بانکها‌مان با بانکهای دیگر جهان ارتباطی دارند و نه صنایع‌مان و نه حتی مردم‌مان. چه کسی حاضر است قایق سوار شود و بزند به اقیانوس تا بلکه پس از بیست روز روی آب بودن به نزدیکترین دولت مستقل همسایه برسیم؟ ما نه نفت می‌فروشیم و نه بنزین وارد می‌کنیم. بده بستان‌های‌مان هم داخلی است و به همان ریال خودمان انجام می‌گیرد. با دلار و یورو و پوند کاری نداریم. نه وارداتی داریم و نه صادراتی. خوب مسلم است که « تحريم‌ها بر اقتصاد ايران تاثيري ندارند».

راستی آیا تا کنون مقام مسئولی از کشور آمده و رسما بگوید این تحریمها ممکن است مثلا روی صنایع و اقتصاد صنعت کاسه توالت ایران تاثیر منفی داشته باشد؟ فقط «ممکن است» که تاثیری منفی بر یکی از جنبه‌های زندگی معمولی در کشور بگذارد؟ عجب آدمهای احمقی هستند این پنج قدرت بزرگ جهان بعلاوه آلمان که کالاهای‌شان بازارهای جهان را پر کرده و هرکدام‌شان با داشتن کلی دانشگاه و کالج و مراکز تحقیقاتی هنوز نفهمیده‌اند که بابا «تحريم‌ها بر اقتصاد ايران تاثيري ندارند»! انگار شما بخواهید اردن را تحریم کنید که نتوانند بروند شکار نهنگ! عجب نفهمند این قدرتهای بزرگ اقتصادی و نظامی جهان. اینها چطور به این همه تکنولوژی و قدرت و پول رسیده‌اند با این مغز خراب‌شان که نمی‌فهمند که ما اصلا نه کالائی وارد می‌کنیم و نه کالائی صادر. بده بستان تجاری هم که با کسی نداریم. تحریم دیگر چه صیغه‌ای است؟

در ضمن اینکه همین چند هفته پیش آقای احمدی‌نژاد گفتند که داشتن انرژی هسته‌ای آنقدر خوب است که اگر ده‌سال هم مملکت تعطیل گردد باز هم می‌ارزد (قریب به مضمون)، منظورشان چه بود؟ اصلا حالا که «تحريم‌ها بر اقتصاد ايران تاثيري ندارند» که مملکت ده سال تعطیل نخواهد شد،‌ نه؟ قرار بود چه کسی مملکت را ده سال تعطیل کند تا ما به انرژی هسته‌ای نرسیم؟ خودمان که تعطیل نمی‌کنیم مملکت‌ را پس لابد منظور ایشان همان تحریم‌کنندگان ما هستند که می‌خواهند به ما ضربه بزنند. فوتینا! «تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیر ندارند».
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter