نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
باز اندیشی
بهرام بيضايی در همين مصاحبه ادامه می دهد:« ما اينجا قرن ها خلع تفکر بوديم. ملتی بوديم که قرار نبود خودمان فکر کنيم و قرار بود توسط هر نوع استبدادی که بالای سرمان بود، سنتی يا نظامی، داخلی يا خارجی، برايمان فکر کرده شود اما دوران معاصر به هر حال رسيده است به اينکه هر بشر طبيعی قادر است به وصول به درک شخصی از جهان و سزاوار پيشرفت و گسترش دادن امکانات خودش و می تواند با درايت شخصی و آگاهی از همه گنجينه تفکر بشری جهان خودش را کشف و تصحيح کند. اين اتفاق بزرگی است که نبايد آن را دست کم گرفت. به همه ما هنگام تولد يک هديه خدادادی داده شده و آن خرد است. بعضی ها در طول زندگی از اين نعمت استفاده نمی کنند و آن را محبوس می کنند و يا به ديگران واگذار می کنند، بعضی ها هم آن را به کار می اندازند و پرورش می دهند.تا زمانی که ما خودمان را خلع خرد شده بشناسيم و تصميم گرفتن راجع به حقوق انسانی خودمان را به ديگران بسپاريم، طبيعی است که بخشی بزرگی از اين وديعه را در خودمان نفی، تباه و نابود می کنيم.»
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
veblogi ke toosh az hossein shariatmadari naghle ghol beshe taklifesh maaloome ba sad ta naghle ghole az beizayee va gheire lake nangesh pak nemishe.

Free Blog Counter