نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
کل انداختن بخاطر دق و دلی
با هیچکس «کل» نیاندازید! بخصوص اگر دلتان از جای دیگری پر است. یکی نیست به من بگوید خود خ.... چه که امروز صبح با این بابا کل انداختی؟

توضیح اینکه امروز صبح حضرت جمیز (معرف حضورتان هستند که؟ همان همکارمان که بخاطر اینکه ممکن است از ناحیه بستگان نامزدش با ما خاورمیانه‌ای‌ها فک و فامیل شود دارد مغز نداشته‌اش را آشنا می‌کند با خاورمیانه) از من درباره قطعنامه بعدی شورای امنیت سازمان ملل متحد و اینکه چرا ایران به قبلی جواب مساعد نداد سوال کرد. گفتم ایران می‌گوید این قطعنامه از بن و اساس و ریشه غیرقانونی است. با تعجب من را نگاه کرد و گفت مگر می‌شود این همه نماینده کشور‌ها و حقوق‌دانان‌شان همه اشتباه کرده باشند؟ چگونه است که فقط حقوق‌دانان ایران فکر می‌کنند که این قطعنامه غیر قانونی است؟ عرض کردم که خیر، حقوق‌دانان ایران اصلا قاطی چنین مواردی نمی‌شوند که خودشان هزار و یک بدبختی و دردسر دارند بدون اینکه وارد این مسائل حساس شده باشند، بلکه نظر دولت بر این است که این قطعنامه غیر قانونی است. گفت آخر مگر می‌شود آن همه حقوق‌دان در سازمان ملل همگی اشتباه کنند؟ من هم که از دست نگاه‌های تحقیر آمیز و نژاد‌پرستانه یک هموطن ایشان که امروز صبح در رستوران قهوه و دونات را با «ایش و اوش» چشمهایش دست من داد، دلم پر بود گفتم خوب آره، مگر چیه؟ هرکسی ممکن است اشتباه کرده باشد.

جیمز قدری عقب کشید و فکر کرد و بعد گفت خوب پس اگر ایران معترض این قطعنامه است چرا شکایت نمی‌کند به همان سازمان ملل یا دادگاه‌های جهانی یا هرجائی که باید در صورت اعتراض شکایتش را به آنجا تسلیم کند؟
من هم که هنوز قلبم مالامال خشم بود از نگاه‌های همان مادمازل مذکور در بالا که حتی نگاه‌های معنی‌دار پر از «لاس» این حقیر چشم هیز را با نگاهی به معنای «برو گمشو کثافت» پاسخ داده بود، نه گذاشتم و نه برداشتم و جواب جیمز را دادم که «شکایت کرده‌اند، منتظر پاسخ‌ مقامات بین‌المللی هستند». و طرف در آمد و گفت «عجب هیچ در اخبار این ذکر نشده». بنده چکار کردم؟ با کمال پر روئی پاسخ دادم «شکایت کرده، لینکش را می‌گردم پیدا می‌کنم می‌فرستم برایت».

حال مانده‌ام که عجب حرفی و قولی به این یارو دادم. آخر من لینک خبر شکایت ایران را از کجا پیدا کنم؟ خانمها، آقایان، برادران، خواهران، رفقا، هموطنان! شما را به خدا اگر خبری خوانده‌اید که ایران رسما در مقابل قطعنامه‌ قبلی شورای امنیت به مقامات مربوطه بین‌المللی شکایت کرده لطف کنید لینکش را برایم بفرستید تا بزنمش توی پوز این بابا. زبان خبر مهم نیست، فقط همینکه ایران که این قطعنامه را غیر قانونی می‌داند به مقامات قانونی ذی‌صلاح شکایت کرده باشد کافی است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
http://i.hoder.com/archives/2007/03/070301_015820.shtml

Blogger ققنوس said...
دوست عزیز
با عرض سلام
ممنون که زحمت فرستادن لینک نوشته آقای درخشان را کشیدید. مطلب ایشان را خواندم. مایل نیستم (تا جائی که ممکن است) هیچ جوابی به آقای درخشان بدهم، نه بر روی وبسایت خودش و نه در اینجا. به او مثل هر انسان دیگری که خداوند آفریده احترام می‌گذارم ولی از ریشه با آنچه می‌نویسد و اعتقاد دارد مخالفم. چون دیدگاه‌های من و ایشان در دو جهت کاملا مخالف قرار دارد گمان کنم هرگونه پاسخ دادن یا بحث کردنی تا حدودی بی‌فایده باشد.

این به آن معنا نیست که شما و دیگر دوستان از فرستادن لینک‌هائی که جالب می‌یابید‌شان برای من خود داری کنید. ابدا. بسیار خوشحال و سپاسگزار خواهم شد که باز هم لینک‌های انتخابی خود را برای من (و ما) ارسال بفرمائید.

برایتان آرزوی خوشی و شادی و تن درستی دارم.

با تقدیم احترام
ققنوس

Anonymous Anonymous said...
سلام
اگر از چیزی یا کسی شکایتی داری به وبلاگ ما سر بزن.
www.dardedell.persianblog.ir

Free Blog Counter