نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
قطار بدون ترمز و دنده عقب
جناب آقای احمدی نژاد
اینکه فرموده اید که "ما در سال گذشته ترمز و دنده عقب قطار هسته ای ایران را كنده و دور انداخته‌ايم" من یکی را که حسابی ترساند. قبول دارم که شما می خواهید طوری سخن بگوئید که مخالفان برنامه های هسته ای ایران بفهمند ولی باوربفرمائید که این جملات سرکار مصرف داخلی نیز دارند و ممکن است باعث هراس مردمی بشوند که خواسته یا ناخواسته سوار این قطار هستند.
گمان نمی کنم در میان هفتاد و چند میلیون نفر ایرانی یکی هم پیدا شود که حاضر باشد با قطاری بدون ترمز راهی مسافرت شود. گیریم دنده عقب برای قطار چندان لازم نباشد ترمز که دیگر روی هر وسیله نقلیه ای هست ( بالاخره لازم هستند هردو، برای قشنگی که روی قطار دنده عقب و ترمز کار نگذاشته اند).
در ضمن چرا دستی دستی قطار بیچاره را اوراق کرده اید؟ حالا اگر ترمز نمی گرفت می گفتیم نقص فنی است و مسئول حادثه کسی نیست. ولی وقتی ترمز قطار را برمی دارید همه شک خواهند کرد که نکند قصد از ریل خارج کردن قطار در سر پیچ ها یا در سرازیری ها در میان است.
قطار ساخت روسیه مثل بقیه کالاهای ساخت روسیه است. لادا و مسکوویچ دو نمونه از اتومبیل های ساخت روسیه هستند که یک تارموی پوسیده و گندیده همان پژوی فرانسوی ورشکسته که داریم مونتاژش می کنیم و درجا آتش می گیرد، می ارزد به این دونوع اتومبیل روسی. هواپیماهای روسی هم که معرف حضورتان هستند. محصولات روسی از همان دم در کارخانه مشکل کلی دارند. حالا شما آمده اید ترمز و دنده عقب آن را هم برداشته اید؟ دیگر چه شود؟؟!!
اصلا قرار است این قطار پس از رسیدن به آخر خط چگونه سروته کند؟ آیا باید در انتهای مسیر دورش انداخت؟ یعنی این قطار یک بار مصرف است؟
راستی اگر در طول راه سنگی در وسط ریل بود یا که پل را دشمنان خراب کرده بودند و از این دست تکلیف ما چیست؟ همه با هم به ته دره می رویم؟
چند سوال دیگر: آیا روزی که شما می خواستید خلق الله را سوار این قطار کنید به ایشان گفتید که ترمز و دنده عقب ندارد؟ بفرض که آن موقع داشت و سال قبل وسط راه شما به این نتیجه رسیدید که باید ترمز و دنده عقبش را کند و از پنجره قطار بیرونش انداخت، چرا اکنون بعد از یک سال به ما می گوئید قطار ترمز و دنده عقب ندارد؟ قرار است سال دیگر عدم وجود چه چیز دیگر در این قطار را به ما اعلام فرمائید؟ فرمان آن را؟ چرخهای آن را؟ اگر این قطار نقص فنی دیگری نیز دارد (چه طبیعی و چه دستکاری شده) لطفا همین الان آن را برای ما بیان فرمائید.
من متوجه هستم که شما می خواهید بگوئید راه ما بی بازگشت است و کسی نمی تواند ما را متوقف کند. ولی چرا منظور خود را اینگونه بیان می فرمائید؟ فردا که همان مردم "کیک زرد" خورده میدان انقلاب دم گوش هم پچ پچ کنند که رئیس جمهور گفته ما سوار قطار بدون ترمز هستیم که رنگ از رخساره ملت می پرد. تعبیرهای زیبا و جالب می توانستید بیابید برای بیان منظورتان ولی عدل رفتید سراغ آنکه بیش از همه نتیجه ای بر ضد منظورتان دارد.
در هر حال امیدوارم به رغم خطراتی که راندن یک قطار بدون ترمز دارد بتوانیم از این گردنه های پر پیچ و خم بگذریم و رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای جهان برای خود ثبت کنیم.
با تقدیم احترام
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter