نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
كشف و انهدام ۱۹ باند در عرض ۱۰ ماه
حرفهای رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در جمع خبرنگاران را به نقل از خبرگزاری فارس می‌توانید اینجا بخوانید. این هم قسمتی از متن خبر که می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم:
-----------------------------
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از كشف و انهدام ۱۹ باند جاعل در زمينه صدور كارت‌هاي پايان خدمت و معافيت در ۱۰ ماهه سال جاري خبر داد و گفت: ۳۷۲ متهم در اين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي شده‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سردار بهمن كارگر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در مورد حضور افراد نظامي در بين متهمان اظهار داشت: از كل متهمان دستگير شده ۳۵۴ نفر غيرنظامي،۸ نفر كارمند، ۵ نفر نظامي و ۳ نفر مربوط به نيروي انتظامي بودند. وي ادامه داد: اين افراد ۳۸۵ فقره كارت معافيت و پايان خدمت جعل كرده بودند كه تاكنون ۶۳۰ پرونده در اين مورد تشكيل شده است.
---------------------------
توجه فرمودید چه شده؟ با کمی ور رفتن به ماشین حساب می‌توان گفت که هر باندی از آن ۱۹ باند مذکور متشکل بوده (بطور متوسط) از حدود ۲۰ نفر. ۱۹ گروه مختلف جعل (=باند) دستگیر شده‌اند. یا آمار ارائه شده دقیق نیست یا بنده قدری لوس و ننر شده‌ام. ۱۹ باند جعل؟ آن هم همه در یک زمینه فعال؟ احتمالا همه هم در یک اداره و سازمان؟ در یک محله خلاف و خلاف پرور شهر به زور می‌توان ۱۹ باند مختلف داشت. چه برسد که همگی در یک زمینه فعال باشند. قالپاق دزدی هم نیست که باندشان دو سه نفر باشد، یکی دو تا کشیک بدهند و یکی قالپاق باز کند. ماشاءالله باند‌های مذکور حسابی هم فربه و فعال بوده‌اند با متوسط ۲۰ نفر برای هر باند. فساد اداری تا چه حد؟ تا کجا؟
نکته دیگر اینکه همه این ۱۹ باند ۲۰ نفره در عرض ۱۰ ماه -فقط ۱۰ ماه و نه حتی یک یا دو سال، فقط ۱۰ماه- دستگیر شده‌اند. به عبارت دیگر هر ماه تقریبا دو باند بیست نفره جعل کارت پایان خدمت دستگیر شده‌اند، آن هم ظاهرا فقط و فقط در یک سازمان.

امیدوارم که یا آنچه آقای بهمن كارگر اعلام کرده‌اند دقیق نباشد یا خبرگزاری‌ در مخابره خبر اشتباه کرده باشد. نیز امیدوارم که فسادی تا این عمق به دیگر سازمانها و نهاد‌های کشور سرایت نکرده باشد. شوخی نیست، در یک ارگان نظامی هرماه چهل نفر به اتهام جعل دستگیر شده‌اند.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
http://www.baztab.ir/news/61247.php

Free Blog Counter