نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
خبر خوب هسته‌ای از کره‌شمالی
همین الان در اخبار یاهو آمده که «کره شمالی با خلع سلاح هسته‌ای خود موافقت کرده». بر اساس توافق به عمل آمده کره‌شمالی ۶۰ روز پس از خاموش کردن نيروگاه يونگ بيون و توقف فعاليت های هسته ای‌اش در آنجا که باید به تائید بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی نیز برسد کمک اولیه‌ای معادل ۵۰۰۰۰ تن نفت خام دریافت می‌کند. در صورتی که این رآکتور هسته‌ای برای همیشه خاموش‌ و تمام برنامه‌های هسته‌ای این کشور کنار گذاشته شود، کره‌شمالی ۹۵۰۰۰۰ تن دیگر نفت دریافت خواهد کرد.

در مراحل بعدی آمریکا کره‌شمالی را از لیست کشور‌های حامی تروریست خارج خواهد کرد و به تحریمهای بازرگانی علیه آن خاتمه خواهد داد. البته هنوز تاریخی برای این موارد پیش‌بینی نشده.

بسیار خبر خوشحال کننده‌ای است. هر کشوری که از سلاح‌های هسته‌ای پاک بشود، بشریت قدمی از فاجعه دور می‌گردد. امیدوارم همه کشور‌های درگیر این مذاکرات به مفاد موافقت‌نامه متعهد بمانند. خدا کند روزی بیاید که نه تنها بشر سلاح هسته‌ای نداشته‌باشد بلکه نحوه ساخت آن را هم از حافظه علمی‌ خود پاک کرده باشد. به امید آن روز.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter