نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
چند تا از افتخارات زنده ملی خود را می شناسیم؟
داشتم با یک هموطن صحبت می کردم درباره انرژی هسته ای و این حرفها که بحث کشیده شد به باهوشی و توانائی های بالای فکری ما ایرانی ها. ایشان فرمودند که الان دانشمندان ایرانی دارند ناسا را می گردانند و از این حرفها. من هم که می دانید حساسیت دارم به اینگونه ادعاها و تا حدودی بی ربط می دانم شان، قدری صحبت را با آن دوست تند کردم. ایشان مدعی بود که یک گروه بیست نفری از دانشمندان ایرانی در ناسا (ی آمریکا) هستند که این سازمان را می گردانند.
پرسیدم "بیست تا ایرانی ناسا را می گردانند؟" گفت بله. گفتم "اسم چهارتا ازاونها رو بگو" گفت نمی دانم. گفتم "اسم یکی شان را بگو" گفت نمی دانم. پرسیدم کی گفته که بیست تا ایرانی ناسا را می گردانند؟ گفت نمی دانم همه می گویند همه این را می دانند.
گفتم نه دیگر نشد. اگر ما افتخار می کنیم به اینکه هموطنان ما در خارج کشور و در قلب یک کشور صنعتی مهم مثل آمریکا به مقامهای بالائی در سازمانهای تخصصی ای مثل ناسا رسیده اند پس باید آنها را بشناسیم، بدانیم که مثلا دکتر اکبری (اسم مثال است و واقعی نیست) در کدام قسمت ناسا به چه مقام بالائی رسیده و چرا رسیده (زمینه تخصصی و تحقیقاتی اش چه بوده).
این چه ملتی است که افتخارات زنده خود در دنیا را به اسم و رسم نمی شناسد؟ حالا تجلیل از ایشان پیشکش.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
aziz jan,

ejaze mikham ye meghdar gele gozari konam inja. omidavaram narahat nashi.

bebin azize man, man nemidoonam ke shoma chera enghadr be hamvatanet bilotfi. moratab ya chomgh vardshti mizani too sare in badbakhta. babajan ye niga be neveshte behnoud emrooz to bbc bendaz ta bebini ba arze maazerat az marhale kami ta ghesmati parti. solaiam ke daram ine ke, shoma ke enghadr ba mardomet fasele dari, yek sadom enteghadhayee ro ke az oona mikoni az hokoomati ke inaro be in rooz endakhte nemikoni va hata az shenidane sedaye amejane khodet ham kalafe mishi, roo che hesab vasashoon del misoozooni? fekr nemikoni too ye donyae sige seir mikoni? fekr nemikoni ertebatet bahashoon ghat shode? fekr nemikoni khodeto balatar az mardom midooni? ba bam jan ye safar boro iran balke hesab dastet biad. khode shoma invare donya rahato asoode nesheseti abejooto meil mikoni nafaset ham az jaye garm dar miad. dorost nist agha jan in attitude. ye kam saai kon mardometo dark koni.

ba arze sharmandegi,

khorous

Anonymous Anonymous said...
Ghoghnoos jan ,

ye nehag be in video bendaz mifahmi chera kar atomi ma be natije nemiresad .
http://www.youtube.com/watch?v=kXTwK8lWo7Y

Anonymous Anonymous said...
rasT link va comment male mane na rofighaye komonistet sansoor chi jan comment ma ra bezar inja ,lol.

Amir

Blogger ققنوس said...
خروس عزیز
ممنون از لطفت. راستش این چند روزه که کمتر می نویسم دارم سعی می کنم یک جورهائی ببینم چگونه می توانم قدری از زهر نوشتارم کم کنم. به راهنمائی دوستان خوب و مشفقی چون شما نیاز فراوان دارم.

در مورد رابطه حکومت و مردم هم دارم فکر می کنم و همین یکی دو روزه می خواهم یک پست در این باره اینجا بگذارم.

در مورد نشناختن مردم ایران و پرت بودن از مرحله عرض می کنم که شما صحیح می فرمائید. جدا عرض می کنم. من بعد از سی و چند سال زندگی در میان این مردم نفهمیدم شان و به ناچار از کشور خارج شدم. بغیر از مسافرت به ایران که فعلا به دلائل مالی و وقتی امکانش را ندارم اگر راهی برای شناخت یا در تماس بودن با هموطنانم در داخل ایران می شناسید بفرمائید تا به همان راه بروم.

در ضمن خروس عزیز اگر وبلاگی سراغ دارید که فکر می کنید همان کاری را که من می خواهم بکنم بدون داد و هوار زدن سر مردم می کند یعنی با همان زبانی که شما می پسندید با مردم صحبت می کند لطف کنید به من معرفی اش کنید بلکه از سبک و سیاق آنها بتوانم چیزی برای گفتن با مردمانم یاد بگیرم.

در ضمن شما یا بقیه دوستان هر مقدار که گله گذاری بکنند اینجا و حتی اگر بر سر من داد بزنند (که تا کنون نزده اند) من ناراحت نمی شوم. خیلی هم خوشحال می شوم که کسی فکرش را بیان کند، بخصوص اگر دوست دلسوز و عزیزی چون شما باشد.

راهنمائی ام کنید که سخت به آن نیازمندم.

با تشکر و تقدیم احترام
ققنوس

Free Blog Counter