نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
مقابله با سیم دزدی به «مانور» نیاز دارد؟
راستش قرار نبود که دیگر از این سایت و از آن سایت مطلب در اینجا ذکر کنم با توضیح ولی خوب بعضی مطالب آنقدر عجیب هستند که روی کله آدم دوتا شاخ سبز می شود به چه بزرگی (جون می دهد برای یک دسته چپق!!!).
این مطلب را از فارس نیوز بخوانید:
-----------------------------------------------------------
مانور پيشگيري از سرقت سيم هاي برق در فارس آغاز شد
خبرگزاري فارس: قائم مقام مدير كل برق منطقه اي فارس گفت: به دنبال انعقاد قراردادي بين شركت برق منطقه اي و نيروي انتظامي فارس مانور جلوگيري از سرقت سيم هاي برق ، دستگيري و بر خورد با سارقان آن آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز ابراهيم شعراامروز در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت : سرقت سيم برق علاوه بر از دست دادن روشنايي معابر و قطع برق منازل ،‌خساراتي چشمگير به فعاليت هاي اقتصادي كارخانه ها و شركت ها وارد آورده است. وي ادامه داد : در طول 9 ماهه گذشته يك هزار و 200 سرقت سيم برق را در سطح استان شاهد بوديم كه بيش از 6 ميليارد تومان خسارت را به دنبال داشته است در 10 مورد از سرقت ها نيز سارقان دچار برق گرفتگي شدند كه دو مورد از آن منجر به مرگ وقطع عضو شد. وي اظهار داشت : طبق قرارداد تامين خودرو به عهده برق منطقه اي بود كه بالغ بر يك ميليارد ريال هزينه در بر داشت. فرمانده انتظامي شيراز نيز گفت: 15 تيم انتظامي به صورت شبانه روزي در مناطق آسيب پذير سطح شيراز به صورت محسوس و نامحسوس گشت زني مي كنند. حبيب ا... زماي اضافه كرد: اقداماتي پراكنده در گذشته درخصوص برخورد با سارقان سيم برق انجام شد اما اين مانور اولين بار است كه به اجرا در مي آيد و زمان محدودي نيز ندارد. دبير كميسيون و پيشگيري و مقابله با سرقت استانداري فارس نيز اظهار داشت : با توجه به اينكه سرقت سيم برق در استان روندي رو به رشد داشته اين موضوع چندين مرتبه در دستور كار ستاد پيشگيري و مقابله با سرقت استانداري فارس قرار گرفت و نهايتاً با اين اقدام مطمئناً شاهد كاهش و نهايتاً ريشه كن شدن اين سرقت ها خواهيم بود. احمدي زاده افزود : مشاركت و همكاري مردم در موفقيت مانور پيشگيري از سرقت و دستگيري سارقان سيم برق بسيار موثر خواهد بود و شركت برق منطقه اي فارس به كساني كه بيشترين همكاري را در به دام انداختن سارقان داشته باشند جايزه داده و ازآنها تقدير مي كند. وي ادامه داد : اين طرح و مانور ابتكاري بوده و براي اولين بار در كشور در استان فارس به اجرا درآمد. مسوول سمعي بصري روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس نيز گفت : سرقت سيم برق در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 325 درصد رشد داشته است. در 9 ماهه اول سال 84 ، 283 مورد سرقت سيم برق را شاهد بوديم در حالي كه امسال يكهزار و 200 سرقت داشته ايم. عليرضا شعله افزود : بيشترين سرقت ها در شهرستان هاي شيراز، مرودشت ،‌كازرون و جهرم اتفاق افتاده است.
-----------------------------------------------------------

من آدم متخصصی در این زمینه نیستم ولی تا یاد دارم مانور مال نیروهای مسلح بوده به منظور آمادگی برای مقابله با دشمن. اگر هنگامی که اتفاقی افتاد برای جلوگیری از آن بخواهیم از لغت «مانور» استفاده کنیم به گمان من صحیح نیست و باید از واژه «عملیات» استفاده کرد. اگر این سیم دزدان دارند این کار را می کنند و نیروی انتظامی می خواهد مچ شان را بگیرد این دیگر مانور نیست، عملیات است. در ضمن مانور زمان محدودی دارد که طبق خبر بالا این مانور زمان محدودی ندارد (الی ماشاءلله!)
در ضمن این اولین بار است که مانور یا عملیاتی علیه «سیم دزدی» انجام می گیرد. خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند. لابد فردای روزگار با «مانور پیش گیری از سرقت آفتابه های پلاستیکی از مساجد» و یا «مانور پیشگیری از بارداری های ناخواسته» یا «مانور پیشگیری از سیگار کشیدن رانندگان تاکسی» و امثالهم برگزار می گردد. به گمان من معنا و مفهوم لغات دارد عوض می شود. شما هم همین نظر را دارید؟
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
ghoghnoos jan,
in matlab motaasefane kamelan dorost ast chon yeki az bastegane ma dar iran ke mashghol be in kar sharif (sim dozdi)boode 2 char bargh gereftegi va ghate nokha shode .khahesh mikonam nazaretan ra dar mored in joor afrad bayan konid .

Amir

Free Blog Counter