نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
خود گوئی و خود خندی عجب زن! هنرمندی

به نقل از خبرگزاری فارس. قسمت های رنگی از نگارنده این وبلاگ است. این هم اصل خبر.:
---------------------------
مشاور رئيس جمهور در ديدار با وزير امور زنان مالزي:
زنان مسلمان جزو موفق‌ترين زنان جهان هستند
خبرگزاري فارس:مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز زنان و خانواده در ديدار با وزير زنان و خانواده مالزي (البته در چند خط پائین تر عنوان این وزیر مالزیائی «،وزير امور زنان، خانواده و توسعه اجتماعي» ذکر شده که ابتدای خبر از عبارت «توسعه اجتاعی» آن فاکتور گرفته تا اینگونه به خواننده خبر القا شود که رئیس مرکز زنان و خانواده در ایران معادل وزیر زنان و خانواده در مالزی است) گفت: اسلام بهترين و متعالي‌ترين دستورات را براي تربيت و زندگي زنان ارائه كرده و بايد در عمل نشان داد كه زنان مسلمان جزو موفق‌ترين زنان جهان هستند (تیتر مطلب را یک بار دیگر مرور کنید. عبارت «زنان مسلمان جزو موفق‌ترين زنان جهان هستند» خبر از چیزی قطعی می دهد، اتفاقی که افتاده یا بیان حقیقتی مسلم. در متن خبر عبارت «باید در عمل نشان داد ...» حکایت از این دارد که مسئله موفقیت زنان مسلمان هنوز قطعی نیست و «باید در عمل نشان داده شود» سوای اینکه اصلا خانمهای مسلمان چقدر موفق هستند و موفقیت از دید این خانم مشاور رئیس جمهور که اینگونه خود را در چادر پیچیده چیست، نحوه آماده کردن خبر ایراد کلی دارد. )
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر رسانه‌هاي رياست جمهوري زهره طبيب زاده با اشاره به تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي معرفي فعاليت‌ها و دستاوردهاي ارزنده زنان مسلمان گفت: امروز زنان همزمان در عرصه خانواده و اجتماع حضوري جدي، موثر، بانشاط و گسترده دارند (ببینم همین چند وقت پیش نبود که یک گزارش منتشر شد که خانمها از لحاظ روحی حالت افسردگی دارند؟ اگر اشتباه می کنم ببخشید).
وي نقش زنان در اداره خانواده و تربيت نسل‌ها را بسيار موثر دانست و گفت: هر چه اخلاق و احترام متقابل در محيط خانواده و اصول تربيتي بيشتر حاكم شود، حقوق زنان در جامعه نيز بيشتر رعايت مي‌شود. (در تائید افاضات ایشان برگردیم به حدود دویست سال پیش یا حتی قبل تر از آن. در آن زمان «اخلاق و احترام متقابل در محیط خانواده» بسیار محکم و شدید حاکم بود. در نتیجه حقوق زنان در جامعه نیز بیشتر از زمان حال رعایت می شد،‌ نه؟ سرکار خانم چرا ...... می گوئی؟)
شهرزاد عبدالجليل ،وزير امور زنان، خانواده و توسعه اجتماعي مالزي نيز در اين ديدار با تمجيد از فعاليت‌ها و دستاوردهاي زنان ايران تاكيد كرد: زنان ايراني الگوي مناسبي براي زنان جهان به ويژه بانوان مسلمان در زمينه‌هاي گوناگون هستند. (ایشان آمده در کشوری دیگر برای دیداری چند روزه. حال اگر از فعالیت ها و دستاوردهای مربوطه در کشور میزبان تمجید نکند چه بکند؟ آیا می توانید بروید خانه کسی مهمانی و بعد به وی بگوئید از در و دیوار خانه تان گ.... می بارد؟ حتی اگر چنین باشد شما باید بگوئید به به عجب در و دیوار تمیزی دارد این خانه شما!)
وي با بيان اين كه كشورهاي اسلامي بايد با فعاليت‌هاي مختلف بانوان ايران آشنا شوند، گفت: مالزي خواستار استفاده از تجربيات ارزشمند ايراني در عرصه‌هاي گوناگون از جمله اشتغال و كارآفريني و قوانين مربوط به زنان است.
(نمی دانم هیچ دقت کرده اید که در سازمانهای دولتی یک سری مشاغل هست که بخاطر بخشنامه و دستورالعمل باید باشند و کسانی که در آن دوایر کار می کنند از صبح تاشب از فرط بیکاری دارند جدول حل می کنند یا خمیازه می کشند؟ بعد هم سر ماه یا سر سال که می شود برای نشان دادن اینکه چقدر مفید فایده هستند دست به اعمال محیر العقولی مثل برگزاری جشن و کارهای خیر خواهانه و مثلا دادن سکه به همه آنهائی که اسم شان «علی» است می کنند. در برخورد با این گونه سازمانها زیاد ناراحت نشوید و غرغر نکنید که «آخر بابا در کجای دنیا اینچنین است که در ایران است؟» نمونه این کارها هم همین خانم «شهرزاد عبدالجليل» و دیدارشان از ایران است که فقط به درد دادن گزارش به مقامات بالا دست ایشان که به احتمال قوی مرد هم هستند می خورد. ایشان که مایل هستند به «استفاده از تجربيات ارزشمند ايراني در عرصه‌هاي گوناگون از جمله اشتغال و كارآفريني و قوانين مربوط به زنان» لطف کنند دفعه بعد که خانمهای ایرانی برای اعتراض به قانون، گردهم آئی مسالمت آمیزی در میدان هفت تیر یا پارک لاله یا جای دیگر برگزار می کنند به ایران بیایند و در جمع بانوان ایرانی حضور داشته باشند تا «تجربیات ارزشمند» زن ایرانی توی کله مبارک ایشان هم بخورد. در ضمن ایشان می توانند با قوه قضائیه و دایره اجرای احکام آن هماهنگی به عمل آورند تا ضمن حضور در محل اعدام دختران نوجوان به جرم داشتن رابطه غیر اخلاقی و یا گودال سنگسار زنان زانیه و یا اصلا راهروهای دادگاه های خانواده در ایران «از تجربیات ارزشمند ایرانی مربوط به قوانین زنان» استفاده کنند. در عین حال می توانند از پنجره همان دفتر «مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز زنان و خانواده» یک سرکی بکشند و یک ده دقیقه ای به وضعیت «زنهای ویژه!» در کنار خیابان های ام القرای جهان اسلام نگاهی بیاندازند تا از تجربیات ایران در عرصه اشتغال و کار آفرینی زنان نیز فیضی برده باشند. راستی به عکس خبرگزاری فارس خوب دقت کنید، می شود همین خانم وزیر مسلمان چه و چه امور زنان و دیگرقضایا را به جرم بد حجابی گرفت و برد خیابان وزرا رافت اسلامی را با چند عدد شلاق به وی نشان داد. خواهر حجابت را درست کن استفاده از تجربیات ما به خود ما مربوط است. مگر ما می آئیم مالزی شما از رقص زنان مسلمان و محجبه شما در عید فطر و تجربیاتی از این دست تان استفاده کنیم؟ هان؟)
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
2 Comments:
Anonymous Anonymous said...
ققنوس جان نمیدانسم که اینقدر humor داری. خیلی بامزه بود. ادامه بده

Anonymous Anonymous said...
بلام جان این کامنت گیر تو هم که ر.د به هیکل کامنت ما. من در بالا گفته ام که: ققنوس جان نمیدانستم که اینقدر هیومر داری، خیلی بامزه بود ادامه بده. مونا

Free Blog Counter