نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
دشمن را چقدر می شناسیم؟
شعار «مرگ بر آمریکا» از معدود جملاتی است که از زمان کودکی من تا کنون در گوشم زنگ می زند و بر خلاف بسیاری از شعارها و قول و قرارهای اول انقلاب و زمان جنگ که همگی رنگ باختند و فراموش شدند، این یکی ماندگار شد و کم مانده بر روی پرچم مان زیر آرم جمهوری اسلامی مشاهده کنیمش. در اینجا فرض می کنیم که آمریکا واقعا دشمن ماست و در پی مبارزه با ما. پس به عنوان یک ایرانی (با هر مذهب و عقیده ای که باشیم) ناچاریم با دشمن مان مبارزه کنیم. شک نیست که اولین قدم در یک مبارزه شناخت دشمن است، هرچه بیشتر از دشمن بدانیم بهتر می توانیم آن را نابود کنیم یا خود را محافظت نمائیم. لطفا جواب سوال های زیر را بر روی یک کاغذ بنویسید و جائی همیشه در معرض دید خود قرار دهید تا با چشم باز با دشمن مقابله کنیم و بلائی که در جنگ با عراق بر سرمان آمد و کورکورانه جنگیدیم این بار بر ما نازل نشود:
اول)‌ آمریکا در کجای جهان واقع شده؟ فاصله تقریبی آن از ما چقدر است؟ پایتخت آن کجاست؟ چقدر جمعیت دارد؟ پنج تا از شهرهای مهم آن را نام ببرید. مسلم است که اول باید بدانید مقر دشمن کجاست.
دوم) از تاریخ آمریکا چه می دانید؟ چه تناقضاتی در طول تاریخ این کشور گریبان آن را گرفته است؟ چگونه می توان از این تناقضات تاریخی در زمان حال و در نبرد با شیطان بزرگ بهره برد؟
سوم) از وضعیت جامعه آمریکا چه می دانید؟ مثلا تعداد جوانانش چقدر است یا مردم آن چه می خورند؟ از آمار دشمن چقدر مطلع هستید؟
چهارم) اقتصاد آمریکا بر چه پایه ای بنا شده؟ قدرت اقتصادی آن چقدر است؟ چه مشکلاتی بر سر راه این اقتصاد قرار دارد؟ فراموش نکنید که تا ندانید دشمن چقدر پول دارد نخواهید توانست برنامه موفقی برای مبارزه تدوین کنید.
پنجم) منابع طبیعی آمریکا کدام هستند؟ چقدر آب و جنگل و نفت و معدن و از این قبیل دارد؟
ششم)‌ مذهب آمریکائیان چیست؟‌مردم در آمریکا چقدر مذهبی هستند؟ مذهب در زندگی شان چه نقشی دارد؟
هفتم) از ارتش آمریکا چه می دانید؟ از آمار مربوط به ارتش آمریکا چقدر اطلاع دارید؟ مهمترین قسمت آمادگی برای مبارزه شناخت ارتش دشمن است. بدنه انسانی ارتش آمریکا (پرسنل ثابت و پرسنل متغییر آن) را چه کسانی تشکیل می دهند؟
هشتم) میزان اطلاع تان از اوضاع سیاسی آمریکا (=دشمن) چقدر است؟ نفوذ سیاست در داخل و در خارج آمریکا به چه میزان می باشد؟
نهم) دوستان و دشمنان آمریکا در خارج آن چه کشورهائی هستند؟ مسلما باید بدانیم که چه کسی در اردوگاه ما است و چه کسی حامی دشمن تا بتوانیم جهت گیری مقتضی را به عمل آوریم.
دهم) از دوستان بسیار نزدیک آمریکا و دشمنان بسیار سر سخت آمریکا در جهان چه می دانیم؟
یازدهم) در قرن بیستم آمریکا درگیر چند نبرد داخلی شده؟ چند نبرد خارجی؟ با چه کسانی جنگیده؟ چه تاکتیک جنگی ای در هر کدام به کار برده؟‌دلیل موفقیت یا عدم موفقیت آن چه بوده؟
دوازدهم) چه گروه ها یا سازمانهای مخفی و غیر مخفی مخالف دولت در درون آمریکا هستند که در صورت تماس ما با ایشان دست همکاری به سمت ما دراز خواهند کرد؟
سیزدهم) از فرهنگ دشمن چه می دانید؟ خیلی ضروری و لازم است که فرهنگ دشمن کاملا مورد مطالعه قرار بگیرد تا بتوان از نقاط ضعف آن استفاده نمود.
چهاردهم) از زبان و خط دشمن چه می دانید؟ آیا می توانید با یک فرد آمریکائی به زبان خودش صحبت کنید؟
پانزدهم) هدف تان از این مبارزه چیست؟ تغییر رژیم در آمریکا؟ مقابله به مثل؟ گرفتن غرامت از آن کشور؟ حفظ خاک و کیان مملکت خودمان؟ گرفتن مملکت شان؟ پوز زنی آمریکا؟ خوب که چه بشود؟ دلمان خنک گردد؟ جنگ که با هدف خنک شدن دل نمی شود، هدف تان از مبارزه چیست؟
شانزدهم) آمریکا در این مبارزه با ما از چه ابزار و لوازم مادی و غیر مادی که مربوط به ارتش و سیستم جنگی نیستند می تواند استفاده کند؟ (مثلا یکی از آنها داشتن شبکه های مختلف ماهواره ای است که می تواند علیه ما بکار گیردشان و یا اهرم های اقتصادی که در اختیار دارد)
هفدهم) مبارزه ما با آمریکا در کجا قرار است انجام گیرد؟ در خاک ما؟ در خاک آمریکا؟ ما این طرف جوب و آمریکا آن طرف جوب فحش بده و فحش بستان؟ در عراق؟ در همه جای جهان؟ در کجا؟
هجدهم) مبارزه ما با آمریکا قرار است به چه فرمی انجام بگیرد؟ رودر روئی نظامی؟ فرهنگی؟ تبلیغاتی؟ اقتصادی؟ شعاری؟
نوزدهم)‌ اگر بصورت فرضی (فرض محال که محال نیست؟ هست؟) آمریکا در این مبارزه ما را شکست دهد بر سر ما چه خواهد آمد؟ یک نفر هم در کشور زنده نخواهد ماند که آن روز را ببیند؟ به بد بختی و خواری و فلاکت می افتیم؟ جزء اقمار آمریکا در منطقه در خواهیم آمد؟ به مذاکره تن در خواهیم داد؟
بیستم) قبل از شروع به مبارزه آیا صلاح می دانید که رشته «شناخت آمریکا» در دانشگاه های مان براه بیاندازیم و متخصص
شناخت آمریکا تربیت کنیم تا در این مبارزه بتوانند از زوایای مخلتف به ما یاری برسانند؟

اگر جواب حد اقل هفت سوال از میان سوالات بالا را نمی دانیم غلط می کنیم و شکر زیادی میل می نمائیم که می خواهیم با کسی که
شناخت ابتدائی ای از وی نداریم مبارزه کنیم. راستی هیچگاه از خود پرسیده اید که چرا در این بیست و هشت ساله هیچگونه آگاهی ای درباره کشوری که مقامات دشمن اصلی کشورمان «دشمن اصلی» و «شیطان بزرگ» می نامندش به ما داده نشده الا اینکه از ما خواسته شده که عربده بزنیم «مرگ بر آمریکا».
درضمن اگر خواستید می توانید لغت «آمریکا» در سوالات بالا را با لغت «اسرائیل» عوض کنید و به سوالات پاسخ دهید، خواهید دید که نتیجه همان است که بود. ما فقط حرف زیادی می زنیم و از دشمنان مان (اگر دشمن ما باشند) هیچ نمی دانیم. حالا که طرف را نمی شناسیم این دشمنی از کجا بین ما و ایشان پیش آمده؟
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter