نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
آی آدمها! تارطناب نجات شوید نه تار طناب دار
از خودم بدم آمد. الان دارم از وبلاگ "برای نجات جان کبری رحمانپور" می آیم. از خودم خجالت کشیدم. احساس کردم که خیلی آدم پستی شده ام. من اینجا در دیار دیگر تمام مشکلم و هم و غمم این است که کار دارم یا ندارم و آیا می توانم آخر ماه دخل و خرج کنم یا نه! آنوقت توی کشور خودم دارند زنی بیچاره و بی پناه را پای چوبه دار می برند . می دانم که می گوئید ای بابا هزاران هزار از فرزندان وطن هر روز می میرند یا به اسم جنگ و جهاد و یا به اسم حق وچه و چه بالای دار می روند و آب از آب تکان نمی خورد. همه اینها می دانم.
کبری تنها نمونه و آخرین انسانی نیست که در کشور من مورد ظلم واقع می شود، اگر فردا از زندان آزاد بشود او هم مثل هزاران نفری که هرسال مثل گوشت قربانی در مملکت من تکه تکه می شوند ممکن است به هرکدام از بلایای طبیعی و غیر طبیعی از دنیا برود. ولی یک فرق مهم این میان است:
ما آدم های دیگر که اکنون بر ساحل نشسته شاد و خندانیم و بساط دلگشا داریم می توانیم کاری کنیم تا نشان بدهیم که ما می توانیم یک نفر از هزاران نفر را نجات دهیم. راستی کدامین مان است که دوست ندارد آن یک نفر خودش یا عزیزش باشد؟
از همه خوانندگان این وبلاگ استدعا دارم که به آدرس بالا بروند و با ارسال یک ایمیل مخالفت خود را با اعدام کبری رحمانپور اعلام دارند. هر ایمیلی که من و شما می زنیم تاری از طنابی است که کبری می تواند به آن بیاویزد و هر سکوتی که از ناحیه ما باشد تاری است که طناب دور گردن وی را می سازد.
جلو گیری از حکم اعدام یک انسان که تمام سلول های بدنش پشیمان هستند از عملی که خواسته یا ناخواسته مرتکب شده، جلوگیری از مرگ یک نفر دیگر، آیا به اندازه تغییر نام خلیج فارس مهم نیست؟ هرکدام از شما یک ایمیل بزنید، به دوستان خود نیز بگوئید که ایمیل بزنند، من از جانب خودم و آنانی که ایمیل ها را دریافت و به سازمانهای داخلی و بین المللی ارائه می کنند دست تک تک تان را می بوسم. درضمن اگر بتوانیم از این اعدام جلوگیری کنیم شاید بتوانیم کاری برای تتمه آبروی خود و کشورمان بکنیم.
سخنی چند با صاحبان خون:
ای صاحبان خون، بدانید که شستن خون به خون روزی دامن تان ودامن طفلان تان و دامن طفلان طفلان تان را خواهد گرفت. کبری آخرین کسی نخواهد بود که خواسته یا ناخواسته مرتکب ریختن خون دیگری گشته. فردا روز که چرخ خورشید و ماه بگردد و روزگار نه از من نشانی داشته باشد ونه از شما و نه از کبری، فرزندان مان وفرزندانتان بر این خاک قدم می گذارند، می آیند، می روند، عشق می ورزند، شادی می کنند، غمین می گردند، ثروت می اندوزند و از دستش می دهند، عصبانی می شوند، ظلم می کنند و مورد ظلم قرار می گیرند مثل من و شما و مثل هزاران هزار قبل و بعد ما. وای بر آن روزی که گردش چرخ نیلوفری قرعه سرنوشت را به نام جگر گوشه ما ثبت کند. به عزیز خود بنگرید، به طفل کوچک و معصوم خود بنگرید که چنین بی خیال از آنچه دارید و داریم بر سر راهش پهن می کنیم به بازی مشغول است. بترسید از آن روز که استخوانهای کبری خاک شده باشند ولی با بازی سرنوشت همین جگر گوشه تان بر صندلی وی با چشمانی اشکبارو نگران منتظر اعلام حکم خویش نشسته باشد از سوی قاضی عادل یا ظالمی. کبری هم روزی چون همین کودک شما بی خبر از سرنوشت مشغول بازی بود. پیشانی نوشت هیچکس را نه من و نه شما نمی دانیم. دام "قصاص" و "چشم دربرابر چشم" و "خون برای خون" را بر سر کوی و برزن پهن نکنید که روزی جگرگوشه خودتان اسیر این دام خواهد شد.
کدامین ما است که در شجره نامه اش همواره مظلوم و مقتول بوده و نه ظالم و نه قاتل؟ کدامین ما است که دست پدرانش به خون آلوده نشده؟ اگر خون به خون پاک می گشت که اکنون وضعیت مملکت ما این نبود. سالیان دراز است که می کشیم و می کشندمان به اسم "حق". بیائید بگذریم از آنچه "حق" می نامیم اش، باشد که این چرخ هرزه گرد دور بر باطل زن در گردش دیگر خود دست از سرما و عزیزانمان بدارد.
خانمها و آقایان صاحب عزا، چند بار دیگر باید خون به خون شسته گردد تا بفهمیم و بفهمید که خون ملکوک می کند دامن انسان را چه به بهانه حق چه به بهانه باطل؟ کدام اعدام است که نقطه ختمی است بر نزاع و دشمنی؟ کدام اعدام است که دل را خنک می کند؟ کدام اعدام است که خون رفته از رگ را به رگ باز می گرداند؟ کدام اعدام است که حرمت کشتن دیگری را زیر پا نمی گذارد؟
بگذارید و بگذرید. صندلی دادگاه و طناب دار را فقط برای کبری نساخته اند، شاید روزی گذر ما یا فرزندان ما هم به همان صندلی و طناب بیافتد. با دیگران همانگونه رفتار کنیم که می خواهیم با ما رفتار کنند.
اگر به خداوند اعتقاد دارید دعای خیر هزاران هزار نفر را بدرقه راه خود و کودکان خود و کودکان کودکان خود کنید. کبری رحمانپور را نکشید.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter