نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
دستور وزارت خزانه داری آمریکا درباره بانکهای ایران
این را هم همین الان در سایت رادیو فردا خواندم. ظاهرا قضیه بسیار جدی تر از آن است که ما فکر می کردیم و می کنیم. این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست:
---------------------------------------------------------------------
بدستور وزارت خزانه داری، بانکهای ایران بدلیل ارسال کمک به ستیزه جویان خاورمیانه از معاملات غیرمستقیم با آمریکا محروم شدند
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد بانک صادرات ایران در ارسال پول به گروههای تروریستی در لبنان فعال بوده است. نهادهای بانکی ایران بصورت غیرمستقیم و از طریق بانک کشور سوم از پاره از خدمات بانکی آمریکا استفاده می کردند. وزارت خزانه داری فدرال اعلام کرد این مسیر غیر مستقیم را بروی بانک دولتی صادرات ایران بسته است. استیوارت لوی مقام وزارت خزانه داری اعلام کرد معاملات بانک صادرات با بانک های آمریکا منع شده است.استیوارت لوی که قرار است به اروپا برود و در یکی دو روز آینده در مذاکراتی در زمینه اتخاذ تمهیداتی برای محدود کردن دسترسی جمهوری اسلامی به شبکه های پولی ومالی جهانی شرکت کند گفت با گذشت 5 سال از 11 سپتامبر تروریسم هنوز از میان نرفته و جهان باید نگران این مساله باشد. آقای لوی گفت کمک های ایران به حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی از طریق بانک صادرات انجام میگیرد و ما دیگر اجازه نخواهیم داد اینگونه بانک ها با بانکهای آمریکا حتی بصورت غیر مستقیم ارتباط داشته باشند.
---------------------------------------------------------------
تا جائی که من می دانم نحوه ارسال پول از ایران به خارج کشور (به هر منظوری، قانونی یا شبه قانونی یا حتی غیرقانونی) این است که کار معمولا از طریق یک بانک واسطه انجام می شود. یک مثال می زنم:
شما می خواهید مبلغی پول را به فلان حساب در بهمان شهر اندونزی بریزید (مثلا جنسی وارد کرده اید) بانک شما (مثلا بانک صادرات) نگاه می کند ببیند آیا با بانک مقصد بده بستان مستقیم (حساب مشترک) دارد یا نه. اگر دارد که مستقیما پول به حساب مورد نظر منتقل می شود. اگر نه بانک صادرات می گردد و از طریق یک یا دو بانک بزرگ و معتبر جهانی که با آن بانک مقصد حساب مشترک دارند پول را برای اندونزی حواله می کند. در اکثر موارد بانکهای بزرگ و معتبر کشورها به طور مستقیم طرف حساب یکدیگر هستند (با یکدیگر حساب مشترک دارند). معهذا به دلائل مختلف ازجمله داشتن و نداشتن اعتماد به یکدیگر و نیز تسهیل کار معمولا از یک بانک بزرگ جهانی در این نقل و انتقالات مالی استفاده می شود. این کار پای شخص ثالثی را وسط می کشد و به اعتماد تبادل پول بین طرفین می افزاید.
حال اگر قرار باشد بانک های بزرگ جهانی (که اکثرا یا آمریکائی هستند ویا به جناح آمریکائیان بسیار نزدیک) چنین کارهائی بکنند و مو از ماست حساب نقل و انتقالات مالی ایران بکشند می توانند تحریم کمر شکنی را درباره ایران اعمال کنند. ایران پول یامفت نفت زیاد دارد ولی آیا بانکهای بزرگ جهانی اجازه خواهند داد که رفت و آمد پول به و از حسابهای ایران بی حساب و کتاب باشد؟
یادمان نرود که جرج بوش گفت که آمریکا ایران اتمی را تحمل نخواهد کرد. فعل "تحمل نخواهد کرد" خیلی حرفها برای گفتن دارد. تا بحال جائی گفته اید که "من این وضع را تحمل نخواهم کرد"؟ اگر گفته اید که بیاد بیاورید فشار خون تان را درحال گفتن این جمله و بعدش مجموعه کارهائی را که کرده اید تا وضع را عوض کنید و عدم تحمل خود را نشان دهید. فشار خون سیاست آمریکا را بالا بردن شوخی نیست، به بازی هم نمی توان گرفتش.
راستی خیلی کار شاقی بود پیدا کردن اینکه ایران از طریق فلان حساب به بهمان تاریخ چنین و چنان قدر به حزب الله لبنان یا هر کس دیگر کمک کرده؟ بیست و چند سال است ایران دارد زیر گوش اسرائیل (که یک رکن دوام و قوامش بر پایه بانکهائی جهانی است که اکثرا یهودیان می چرخانندشان) برای حزب الله پول می فرستد. جلوی قاضی و معلق بازی؟ یعنی ممکن است که هیچکس هیچ بوئی نبرده باشد؟ پس چرا الان پرونده خلاف کاری های ایران دارد رو می شود؟ جواب آن یک جمله بیشتر نیست:
انرژی هسته ای حق مسلم ماست.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter