نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
شوک و بهت، شهید و جانباز
خب فعلا آمار قربانیان حادثه سقوط هواپیما تا حدود سی نفر پائین آمده. این هم از معجزات کشورما که تعدادی از قربانیان زنده می شوند.
من فکر می کنم در این مواقع تعداد قربانیان به عمد زیاد ذکر می شود تا "شوک" خبر اولیه شدید شود و از حالت شوک به "بهت" برسد. توضیح اینکه اگر به شما خبر بدهند که خدای ناکرده عزیزی را در تصادف مثلا جاده شمال از دست داده اید این به شما شوکی وارد می کند که پیرو آن و بر اثر قدرتی که شوک به انسان می دهد سریعا خود را به محل حادثه می رسانید و پیگیر اوضاع می شوید. حال اگر به شما اطلاع بدهند که خدای ناکرده تمام پنج شش عضو خانواده تان در یک حادثه رانندگی در جاده شمال از بین رفته اند، حالت شما دیگر "شوک" نیست بلکه "بهت" است که فلج تان می کند و دیده ایم کسانی را که دراثر وارد شدن شوک های شدید برای مدتی و یا همیشه در بهت فرو رفته اند. شوک انرژی می دهد و بهت انرژی می ستاند.
حال مقامات ایران هم خوب کار خود را بلد هستند که در این مواقع اول می گویند نود نفر قربانی شدند تا بهت خبری درست کنند و برای خود قدری زمان بخرند و در همان یکی دو ساعت بهت مخاطب با هرکجا که لازم است تماس بگیرند و گزارش ها را به مقامات بالاتر بدهند و دستورها را بگیرند و متن خبرهای آینده را آماده کنند (بماند که این مملکت آنقدر بی سرو صاحب است که همینجوری اش هم معلوم نیست چند نفر سوار هواپیما هستند تا چه رسد به قربانیان سانحه). بعدش هم در نقش منجی ظاهر می شوند و می گویند که نه نود تا نبود بلکه هفتاد تا بود، بعد که ما کم کم داریم از بهت به در می آئیم می گویند نخیر چهل تن قربانی شدند و در آخر شب که می خواهیم بخوابیم با خبر خوش و مسرت بخش سی قربانی ما را به رختخواب می فرستند با لبخندی برلب راحت و دل شاد از اینکه چنین غیورمردانی داریم که مراقب اوضاع و حال و روزگار ما هستند و ما می توانیم آسوده سربربالین بگذاریم که واقعا نود نفر فاجعه بود وسی نفر قابل تحمل، خدا به خیر کرد که سی نفر کشته شدند و نه نود نفر، خدا به این مسئولین که این همه به فکر مردم هستند خیر بدهاد. مثل همان جوک معروف که "خوب شد توی چشمش نرفت"!
انگار که اگر هواپیما سقوط کرد و همه کشته شدند بد است ولی اگر سی نفر کشته شدند یک افتخار است!
از آن طرف قضیه هم مرغ عروسی و عزا ظاهرا زنده مانده و عنقریب است که خلبان بیچاره مسئولیت ترکیدن لاستیک هواپیما و حادثه را بپذیرد والا بر سرش همان می آید که آرزوی زنده زنده سوختن در هواپیمای مذکور را بنماید. در ضمن حاضر است مسئولیت برخورد آن دوقطار در طرفهای نیشابورکه یکی دو سال پیش همینجوری دلشان خواست راه بیافتند و به هم بخورند و چهارصد پانصد نفر آدم را تکه تکه کنند منجمله مقامات بلند پایه استان را تمام و کمال بپذیرد. هرحادثه دیگری هم که در مملکت اتفاق افتاده همین خلبان از خدا بی خبرمعاند جاسوس کرده است فقط و فقط برای براندازی و ضربه به مقدسات و امت خداجوی ایران اسلامی. برادرزنش هم صهیونیست است و از مشاوران اصلی المرت نخست وزیر اسرائیل. نوه عموی باجناقش هم سال سی و دو عکس شاه را بر دیوار میزده نه عکس امام راحل را. اصلا همه این قضایا تقصیر انگلیسی ها بوده با آن چشم های چپ شان. دروغ چرا تا قبر آ آ آ! کار کار انگلیسی های حرام زاده است.
بر سر جعبه سیاه هواپیما و اطلاعات ضبط شده بر آن نیز همان می رود که بر سر دیگر جعبه های سیاه آمده، یا پیدا نمی شود یا اگر شد باید فرستادش نزد امپریالیسم آمریکا تا خوانده شود که از خیرآن می گذریم و مسافران قربانی را شهید می نامیم و همه را زائر امام رضا و اتوماتیک شهید تا خانواده درگذشتگان دلشان را به اینکه عزیزانشان شهید شدند خوش کنند و بازماندگان حادثه را نیز به مقام جانبازی مفتخر می کنیم که تا آخر عمر در راهروهای عریض و طویل فلان سازمان و بهمان نهاد که رسیدگی به احوالات جانبازان را بر عهده دارند در حال سعی بین صفا و مروه باشند و حسابی صفا کنند. اگر هم نیاز به فرستادن جعبه سیاه به روسیه است که بعدا باید بگردیم و از برادران متعهد یکی را پیدا کنیم و بفرستیم روسیه زبان روسی بیاموزد وبشود مترجم تا متن گزارش روسهای کافر عرق خور که طبعا عادل هم نمی توانند باشند و در قضاوت شان محل شک است را ترجمه کند تا بعد ببینیم چه می شود.
خدا به همه آنهائی خیر دهد که به فکر امورات این ملت شهید پرور هستند. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، اندونزی، مالزی، تایوان، موریتانی، ساحل عاج و باقی شان.
اصلا همه خلائقی که بار هواپیما بودند در راه زیارت حرم امام رضا کشته شدند پس شهیدند و خوشا به سعادت شان، کاش ما جای آنها بودیم. بله؟ چی می فرمائید؟ بلند تر بگوئید! اقلیت مذهبی؟ در هواپیما؟ به به خوشا به سعادت شان که پس از یک عمر کفر و زندقه دم آخر در پای امام رضا به شهادت رسیدند. حتما حکم شان حکم مسلمان را دارد و آمرزیده اند اساسی. پرونده مختومه اعلام می شود، آهای پرونده بعدی را بیاور که وقتمان تنگ است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
ققنوس جان
خبر کشته شدن نود نفر، هشتاد نفر، سی نفر که دیگر شوکی در کسی ایجاد نمی کند. اگر بالای ده هزار نفر خبری داری بگو. فکر می کنم که این تعداد می تواند شوکی در مردم ایجاد کند. سعی کن در مورد مطالب روز بنویسی که مردم به آن توجه دارند و نه کشته شدن صد یا دویست نفر آدم که به هرحال روزی باید می مردند!!!؟؟؟

Free Blog Counter