نگاهی دیگر، نگاه ما
خیلی وقتها در زندگی لازم است که از نگاهی دیگر به قضایا بنگریم، از زاویه‌ای جدید. نگاه ما باید نگاهی دیگر بشود و نگاهی دیگر نگاه ما
کریستف کلمب و تروریسم
بحث داغ وجنجالی این روزهای تلویزیون ها در اینجا قضیه عقیم گذاردن طرح های تروریستی گروهی است که می خواستند با به همراه بردن مواد اولیه بمب ها و مخلوط کردن آنها در حال پرواز، چند هواپیما که از انگلستان عازم آمریکا بودند را هم زمان منفجر کنند.
صحبت از عدم اجازه به مسافران پروازها برای به همراه بردن مایعات به درون کابین هواپیما است. یکی از بحث های جانبی هم این است که آیا می توانیم تمام این مایعات (و حتی ژل ها و نوشابه ها و شامپوهای) موجود را با دستگاه های تشخیص گر در فرودگاه شناسائی کنیم یا نه. صحبت از تکنولوژی جدیدی است که به کمک می آید و چنین و چنان می کند و....
نمی دانم این جنگ لعنتی بر علیه تروریسم تا کجا و تا کی ادامه خواهد داشت ولی می دانم که داریم کم کم وارد یک مسابقه تسلیحاتی با تروریست ها می شویم. اگر آنها هر روز به روشها و تاکتیک های خود می افزایند ما هم به روش های شناسائی و بررسی و تحت نظر گیری خود اضافه می کنیم. ظاهرا که سرعتشان هم در فراگیری و کاربرد علم بسیار بالاست. به حدیث "زگهواره تا گور دانش بجوی" دارند بدجوری عمل می کنند ولی با این امید که خلق اللهی که در سنین گهواره تا دم گور قراردارند را به آن جائی بفرستند که عرب نی انداخت. به کدامین سمت و سو داریم می رویم و قرار است به کجا برسیم کسی نمی داند.
فردای روزگار است که دیگر بنی بشری جرأت سوار شدن به هیچ پرنده فلزی ای را نکند و خلائق برای این طرف و آن طرف رفتن سوار بر کشتی و قطار و اتوبوس شوند البته اگر تروریستهای مبتکر و دانشمند از خدا بی خبر تا آن زمان راهی برای از بین بردن بندگان خدا حین استفاده از این وسائل نقلیه پیدا نکرده باشند. اگر این جنگ با تروریسم یک دو صد سالی طول بکشد بعید نیست نوه و نتیجه آنانی که با کشتی های فزرتی کریستف کلمب به این سوی اقیانوس ها آمدند ناچار شوند که از دست تروریست های "فراتکنولوژیکی" با قبول مخاطرات و صدمات زیاد زورقی بیابند و دل بر مهر امواج خروشان اقیانوس ببندند و پس از ششصد هفتصد سال به موطن اصلی خود باز گردند.
دراکولاهائی چون بن لادن ها هم با آخرین تکنولوژی روز و با کمک ماهواره هائی که از وجب به وجب اقیانوس ها عکس های سه بعدی می گیرند از پایگاه های خود در اطراف و اکناف جهان سعی در غرق تخته پاره های این بخت برگشتگان خواهند کرد. عینا" مثل فیلم های علمی تخیلی که جاندارانی از کرات دیگر از میان این همه شمس و قمر موجود در کائنات عدل می آیند سراغ ما و به مدد تکنولوژی فرامدرن خود با بندگان خدا همان می کنند که امثال بن لادن ها در تخیل خود قصد انجام آن را دارند.
خداوند شر خشک مغزان درنده خوئی چون بن لادن ها را از سر مردم جهان کوتاه نماید. دنیای عجیبی است ای نازنین. یکی به آقای نیما یوشیج پیغام برساند که دست نگاه دار و قبای کهنه پوسیده خودت را به جائی نیاویز که برای گذر از چنین موج و گردابی حائل به آن نیاز داری.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Free Blog Counter